4 מלונות בוטיק קטנים ומומלצים בירושלים

גם אתם תאהבו את בתי המלון הקטנים, המרכזיים והלא יקרים, שבהם לנו, כשהגענו לחופשה עירונית מוצלחת בירושלים. קבלו מספר המלצות חמות מהחוויות שאנו משתפים איתכם כאן.

איטו אבירם | 15.5.2019
מלון “בית קטן ברחביה” בירושלים – קטן, מרכזי ולא יקר!

בקצת יותר מ- 500 שקלים תוכלו להתארח עם ילדיכם במלון מרווח וקטן במרכז ירושלים, קרוב לכל האטרקציות, השוכן בבניין אבן עתיק, משומר ומתוחזק.
אם חלומכם הוא לקפוץ לבירת ישראל לסופ”ש, או לחופשה קצרה, ולהתגורר, כמו תושבי הבירה, בתוך דירה קטנה במרכז העניינים – “בית קטן ברחביה” הוא המלון שלכם. רק הגיעו למלון ותמצאו את עצמכם במרחק הליכה קצר מבית רעיית ראש הממשלה, במרכז העניינים, במרחק הליכה משוק מחנה יהודה, ממדרחוב ממילא ומהעיר העתיקה.

פרקנו מזוודות קטנות ונכנסנו אל גינת המלון הסמלית. חלפנו ליד מרפסת הצופה אל המדרכה, ובה שולחנות עגולים וכיסאות ונכנסנו אל תוך המלון. הלובי מזכיר בתי מלון אירופאים. מצאנו חדר מרווח יחסית ובו מקרר בינוני, מיטה זוגית, ועוד חדרון קטן ובו שתי מיטות יחיד נוחות(!) עם חלון הפונה אל רחבה קטנה ומרוצפת.

בארוחת הבוקר שולחנות חדר האוכל התמלאו במהירות. המזנון הישראלי כלל ביצים קשות ומעורבבות, סלטי ירקות שונים, ירקות חתוכים, מגש גבינה צהובה, גבינה צפתית ושתי קערות גבינות רגילות. היו גם שני סוגי עוגות לקינוח. בהחלט ניתן לשבוע.

יש יתרונות בשהייה בבית מלון שכונתי קטן בלב העניינים. הציפיות אינן בשמיים, אין צוות בידור טרחני, יש גישה מהירה ומיידית אל העיר העוטפת אותך, ותחושה שגם אתה תושב הבירה, ולו ליומיים-שלושה.

חניה - אין. רק בכחול לבן מסביב.

מבצעים - בחודשים יולי ואוגוסט מבצע 50% הנחה על הלילה השלישי.

כתובת- אבן עזרא 20, רחביה ירושלים.

טלפון לפרטים והזמנות : 02-5633344.

לינק לכתבה המלאה בהתרשמות של איטו אבירם>> https://bit.ly/2VqSRJC

מלון קטן ברחביה - חדר משפחתי
מלון קטן ברחביה - חדר משפחתי באדיבות איטו אבירם

מלון מונטיפיורי בירושלים – חופשה במרכז העניינים

מלון נוח, יעיל ולא מתיימר יעניק לכם בסיס יציאה נוח לטיולים ברחבי העיר, ומקום מנוחה נעים כשאתם חוזרים עייפים לחדרכם.
בילינו סופשבוע בירושלים ונהנינו מכל דקה, הרבה מאד תודות לבית המלון שבו בחרנו לשהות. מלון שלא היווה רק נקודת יציאה אידיאלית לסיורים ברחבי העיר, אלא הציע את מה שכל תייר מזדמן מחפש.

אל המלון הגענו בשעת ערב מוקדמת, אחרי ארוחה משביעה מדי במסעדת טורו, היושבת בנקודה אסטרטגית ב”משכנות שאננים” ומציעה לאורחיה לא רק תצפית מרהיבה על חומות העיר העתיקה, אלא גם ארוחה משובחת ולא זולה בכלל.
המלון מציע 48 חדרים זהים, פחות או יותר פלוס סוויטה חלומית אחת, על הגג, שאותה לא זכינו לראות. בשני החדרים שקיבלנו, מיטות מרווחות, שפע כריות, וילון כבד המסתיר היטב את השמש ובהיפתחו חושף אותך אל הבניין שממול, קצת קרוב מדי. בקיצור – למי שאין ציפיות מופרזות אין גם אכזבות.

בבוקר ירדנו למסעדה, הממוקמת בשולי הלובי. גילינו מגוון של סלטים ולחמים, ביצים מטוגנות, קורנפלקס עדכני ועתיר סיבים ועדת מלצרים שאיכפת לה ממך, האורח, והיא משתדלת לרצות אותך כל העת.

את שישי ניצלנו כדי ליהנות מהיריד הקבוע המתקיים ממש מתחת למלון ובהמשך רחוב בצלאל. משם, הדרך אל שוק מחנה יהודה היתה קצרה להפליא, וסוף סוף זכו גם ילדינו להכיר את המוסד המפואר הזה, והתלהבותם לא ידעה גבולות.
שתי מסעדות נוספות זכו לביקורינו במהלך הסופ”ש. שתיהן פתוחות בסופי שבוע, וזה בעצמו הצדיק את ביקורנו בהן.

לסיכום, במחיר של 700 ₪ לזוג ליום בסופ”ש, היתה זו חופשה שווה ביותר. במלון לובי מרווח, סוויטה מפנקת בקומה נפרדת ועוד. המלון מציע שימוש במחשב נייד ואינטרנט אלחוטי- חינם.

כתובת המלון : ש”ץ 7, ירושלים.

טלפון לפרטים והזמנות : 02-6221111 .

חניה : בימי החול ברחוב סמוך יש מגרש חנייה במחיר סביר. בסופ"ש ניתן לחנות במרבית המקומות באזור.

לינק לכתבה המלאה בהתרשמות של איטו אבירם>> https://bit.ly/2WLooYg

שוק מחנה יהודה ליד מלון מונטיפיורי
שוק מחנה יהודה ליד מלון מונטיפיורי באדיבות איטו אבירם

מלון אייל במרכז ירושלים: מפתיע, ושווה

יש מלונות יוקרתיים יותר, ויש מפנקים יותר בירושלים, אבל מלון אייל מרשת “סמארט-הוטל’ס” הוא מלון לא גדול, מרכזי, מוצלח ולא יקר. פשוט שווה.

כשאנחנו רוצים להרגיש “אירופה” בלי להיות שם, אנחנו נוסעים לחופשה בירושלים. הפעם יצאנו באוגוסט הלוהט ושמנו פעמינו אל מלון אייל הממוקם בבניין אפרורי וממוצע מראה, שעבר שדרוג משמעותי.
המלון “מסתתר” ברח’ שמאי, בסבך המדרחוב’ס של נחלת השבעה, בין הפאבים, המסעדות והרכבת הקלה. אזור רועש ותוסס, אך גם מרכז העניינים בכל הקשור בבידור, קולינריה וחברה. בונוס נוסף – קרבה גדולה אל שער שכם בעיר העתיקה, שוק מחנה יהודה ועוד.

מלון משודרג “ירוק” לסביבה

השיפוץ המאסיבי עושה את שלו: בפנים הלובי צבעוני ומעוצב, דלפק הקבלה ידידותיי, שתי המעליות חדישות וצייתניות והאווירה שקטה ובינלאומית. זה לא מקום של ועדי עובדים ולא של ישראלים בורגנים עם ילדיהם המעצבנים.
השדרוג כלל עיצוב ידידותי לסביבה, שנועד לספק שירות איכותי בדרך החכמה ביותר האפשרית. למטרה זו, המלון השקיע בטכנולוגיה שמגבילה את כמות הפסולת והאנרגיה שהמלון צורך.

בתוך החדר

החדר המשפחתי והגדול יותר, זה שפונה דרומה, היה מרווח, מעוצב ומענג לשהייה. הוא כלל חדר רחצה ענק, יחסית, עם מקלחת-גשם גדולה.
בערב עלינו במעלית אל הגג, המצוי בקומה השישית. חיכו לנו שם מערכות ישיבה נוחות, כמה קירות דקורטיביים ותצפית שווה ביותר על מרכז העיר.
צוות המלון, שרבים ממנו מגיעים ממזרח העיר, ידידותי וחייכן, שמח לעזור ובהחלט תורם לתחושה הטובה של האורח המצוי.

ארוחת בוקר

האירוח כלל גם ארוחת בוקר בחדר האוכל שבקומה השנייה, שאליה הגענו בשני הבקרים שבהם בילינו בירושלים. אמנם לא היה שם, בחדר האוכל, שום מאכל מפתיע שלא ציפינו לו, אך בוודאי שלא התאכזבנו. המזנון היה מפתיע לטובה

כתובת של המלון : רח’ שמאי, נחלת השבעה, ירושלים.

טלפון לפרטים ולהזמנות : 072-2566968.

חניה : במלון חניון חינם על בסיס מקום פנוי.

לינק לכתבה המלאה בהתרשמות של איטו אבירם>> https://bit.ly/2VD3HBB

מלון אייל ירושלים תמונת מרפסת
מלון אייל ירושלים תמונת מרפסת באדיבות איטו אבירם

מחפשים מלון קטן, זול ומומלץ בירושלים? לכו אל “מלון קטן בבקעה”

מחפשים היכן לנפוש בירושלים? נסו את המלון הקטן והמפתיע. תופתעו לטובה. בחודשים יולי אוגוסט 50% הנחה על הלילה השלישי.
בילוי בירושלים, בשביל תושבי השרון שכמונו, הוא תמיד קצת כמו בילוי בחו”ל. לכן אנו משתדלים תמיד לשלב בילוי בעיר הקודש ביחד עם לינה בבית מלון, רצוי קטן וסימפטי. הבחירה נפלה (גם) הפעם על “בית קטן בבקעה” – מלון בוטיק קטן בשכונה ותיקה בעיר.

הגענו באחר צהרים לוהט – אם כי לא מהביל – של הקיץ, אולם אתם מוזמנים לעשות את זה בכל עת, ובמיוחד לקראת חנוכה, כשהבירה תלבש כסות חגיגית במיוחד.
עודד, הבעלים, הוא קיבוצניק לשעבר מקיבוץ גיאה (נחשו היכן שוכן הקיבוץ בארץ? תשובה בסוף הכתבה), מה שנתן לו אצלנו מעט יותר קרדיט, בשל חיבתנו האוטומטית לכל דבר שמגיע מקיבוץ.

פרצנו אל תוך הלובי הקטן, הממוזג, וטיפסנו – כל המשפחה – אל מעלה הקומה השנייה, דרך גרמי מדרגות ומסדרונות עתיקים ובדרך מצאנו מסכי מחשב המציעים אינטרנט חינם לאורחים.

החדר

מראהו האפלולי של החדר הקלאסי, הווילונות הכבדים שכיסו על חלונות ערביים ענקיים, רצפת הפרקט וריח הניקיון השרו בנו תחושת הקלה מיידית. החדר היה מספיק גדול, והעובדה שגם לילדים היה חדרון משלהם, עם חלון משלהם ודלת משלהם היתה יותר מהפתעה משמחת.
אמנם, הנוף היה אורבני לחלוטין – בנייני דירות שמקיפים את המלון מכל צדדיו, אבל זה הדיל במלון הממוקם בשכונת מגורים, לא כן?! מתחת למרפסת היתה חצר פרטית של המלון.

שחזרנו בחזרה למלון בשעת ערב מוקדמת מסיור מוזיאונים, לא יכולנו שלא לשמוח למראה שתי הפתעות נוספות שחיכו לנו במלון:
הראשונה היתה הקרירות המענגת, האירופאית, שעטפה אותנו ברוך כשפתחנו בחשש את דלתות וחלונות החדר אל האוויר הירושלמי שבחוץ. השניה – היעדרם המוחלט של היתושים, מכה מוכרת, טורדנית ומתסכלת במישור החוף.

את ארוחת הבוקר אכלנו במסעדת פולי, שהיא בעצם מסעדת חצר מקורה, מגוננת וממוזגת הסמוכה אל הקיר המזרחי של הבית הערבי שבו שכן המלון. המקום רחב ידיים ונראה כמו גינה. ארוחת הבוקר היתה, לצערי, מוגבלת מאד במרכיביה ומאכזבת.

בשורה התחתונה :

“בית קטן בבקעה” הוא מלון קטן שמציע די הרבה. יש בו אווירה משפחתית ומיקומו מבטיח לאורחיו לחוש את הדופק האמיתי של העיר הירושלמית החילונית והתוססת, שבהחלט חיה ובועטת ברחובות הסמוכים, ואפילו מעיזה ליהנות. (רק לא בשבת!)

טלפון לפרטים והזמנות : טלפון ראשי: 02-6737944 טלפון נייד: 050-4291791.

כתובת: רחוב יהודה 1, ירושלים.